Obrázek školy

Upozornění pro rodiče ohledně eŽK

Vážení rodiče,

máme za sebou zkušební první měsíce s elektronickou žákovskou knížkou (eŽK). Za tu dobu se nám nashromáždily některé poznatky, o kterých bychom Vás chtěli informovat.

V prvé řadě musíme zdůraznit, že mezi ŽÁKOVSKÝM účtem a účtem ZÁKONNÉHO ZÁSTUPCE je velmi podstatný rozdíl. Zdůrazňujeme to proto, že je možné, že někteří z Vás jsou stále přihlášeni na žákovském účtu svého dítěte a nikoli na účtu rodičovském. Jaký je mezi nimi tedy rozdíl?

ŽÁKOVSKÝ účet slouží dítěti k tomu, aby se mohlo samo na své známky, rozvrh, úkoly, zprávy apod. podívat.

Na účtu ZÁKONNÉHO ZÁSTUPCE můžete totéž, ale hlavně z něj můžete dítě omlouvat a podepisovat mu známky či poznámky, což logicky z účtu dítěte jít nemůže. Naopak z účtu rodiče zase nemůžete např. označit domácí úkol za hotový – to může jen dítě (protože za něj samozřejmě nemůžete dělat úkoly). Navíc Ti z Vás, kteří mají na naší ZŠ více dětí, se mohou ze svého rodičovského účtu podívat na školní výsledky všech svých dětí! Na levé straně naleznete rolovací lištu, ve které si můžete nastavit, na které své dítko se právě chcete zaměřit.

Proto je důležité, abyste měli zprovozněný účet ZÁKONNÉHO ZÁSTUPCE a Vaše dítě svůj ŽÁKOVSKÝ účet. O tom, že máte svůj účet v pořádku, se jednoduše přesvědčíte tak, že po přihlášení se Vám v pravém horním rohu objeví Vaše jméno (nikoli jméno dítěte) a pod ním “Zákonný zástupce” (nikoli “Žák/student”). Pokud tomu tak není, kontaktujte prosím třídní učitelku svého dítěte a ta zajistí řešení.

Druhým kamenem úrazu, který nás rozčiluje stejně jako Vás, je mobilní aplikace eŽK. Ta je bohužel stále velmi nedokonalá a nezobrazuje dosti podstatné věci – třeba poznámky = “Hodnocení chování” (ať už za zapomínání, nevhodné chování, ale také třeba tzv. “Jiné poznámky”, kterými Vám posíláme důležité informace, které potřebujeme mít stvrzeny podpisem). V aplikaci také bohužel nejde poznámky i známky podepisovat… Zkrátka má velké nedostatky. Prozatím tedy velmi důrazně doporučujeme dívat se přímo na webovou stránku www.skolaonline.cz – třeba i na telefonu v prohlížeči, ale ne přes mobilní aplikaci

Co se týká omlouvání Vašich dětí – i nadále je samozřejmě možné omlouvat žáka způsoby, které byly platné dosud – emailem, telefonicky, osobně… Nemusíte svého potomka omlouvat jen přes eŽK. Je to ale poměrně pohodlná a rychlá možnost…

Při jakémkoli problému prosím kontaktujte třídní učitelku svého dítěte nebo kteréhokoli vyučujícího (máte-li například podezření, že známka či poznámka, kterou má Vaše dítě zapsánu, nepatřila jemu).

Přejme si vzájemně úspěšnou spolupráci 🙂

<< Zpět